چاق ها بیشتر ویتامین E مصرف کنند
.
----------
درباره ما
-------
آخرین مطالب
--------------
دیگر موارد
آمار وب سایت
اگرچه گردش ویتامین E در جریان خون ممکن است بالا باشد اما در افراد چاق این ریزمغذی های حیاتی راه خود را به بافت هایی که به آنها نیاز دارند، پیدا نمی کنند.
چاق ها بیشتر ویتامین E مصرف کنندطبق مطالعه اخیر، افراد چاق مبتلا به سندروم متابولیک با مشکل کمبود ویتامین E مواجه هستند.  
 
مطالعه اخیر محققان دانشگاه ایالتی اورگن آمریکا نشان می دهد که افراد چاق به میزان بیشتری ویتامین E نیاز دارند چراکه وزن آنها و سایر مشکلات شان موجب افزایش استرس اکسایشی در آنها می شود، و همین مشکلات با مصرف ویتامین E کاهش می یابد.
 
به گفته محققان این پژوهش، افرادی که به شدت مبتلا به کمبود ویتامین E هستند، در معرض ابتلا به طیف گسترده ایی از بیماری های مرتبط با سندروم متابولیسم، از جمله بیماری قلبی، دیابت، آلزایمر و سرطان هستند.
 
به لحاظ تئوری، افراد چاق باید دارای ویتامین E زیادی باشند، چراکه این ویتامین از جمله ریزمغذی های حلال در چربی است، اما تحقیقات جدید عکس این مسئله را نشان می دهد.
 
نتیجه مطالعه نشان می دهد اگرچه گردش ویتامین E در جریان خون ممکن است بالا باشد اما در افراد چاق این ریزمغذی های حیاتی راه خود را به بافت هایی که به آنها نیاز دارند، پیدا نمی کنند.
 
دکتر «مارت ترابر»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «چربی موجب تولید اکسیدان هایی می شود که بر افزایش استرس متابولیک تاثیر دارند. ویتامین E، به همراه ویتامین C و برخی آنتی اکسیدان های دیگر، از مواد طبیعی کنترل کننده استرس اکسایشی هستند.»
 
به گفته وی، منطقی ترین شیوه، داشتن یک رژیم غذایی متعادل و سالم، حتی در زمان کاهش وزن، است، بدین ترتیب که با در نظر گرفتن دریافت روزانه ۱۰۰ درصد مولتی ویتامین های مورد نیاز بدن، میزان مجاز مصرف ویتامین E ۱۵ میلیگرم در روز است.

منبع: جام جم
www.asriran.com/fa/news/429720




:: بازدید از این مطلب : 815
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : انتظار ظهور امام مهدی عج
ت :
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
-------
پشتیبانی